A mesék, és a mesekönyv felépítése

A mesék óvodás és kisiskolás korosztálynak íródtak. Ezáltal óvónők foglalkozásokat, feladatokat is ki tudnak egy-egy témakörre dolgozni. Matematikát, irodalmi megbeszélési lehetőségeket, ének-zenei dalokat, mondókákat, kézi munkákat, testi nevelési feladatokat és természetesen környezeti nevelést is fel lehet fűzni a mesék tartalmára.
De természetesen én magam is szívesen segítek ebben, így adva a szülőknek és az intézményeknek ezzel mankót!

A 12 mese tematikusan, 3-3 évszaknak megfelelően lett tervezve. Plusz egy, ami bevezeti az olvasót a történetekbe, egyfajta keretet ad a meséknek. Így a gyerekek egy egész évet ismerhetnek meg, az évszakokat, és a tizenkét hónapot.
Visszatérő szereplők vannak, ezáltal kötődni lehet hozzájuk. Meg lehet ismerni az egyes személyiségjegyeket és folytatási-, fejlődési lehetőség van bennük.
A szereplők jól követhetősége miatt született meg a Kerekerdő térképe, ami a könyv elején található. Itt szüleikkel megnézhetik a gyerekek, hogy ki hol lakik az erdőben, és a nevek alapján könnyebben be lehet azonosítani az egyes családokat is
. 🙂

036

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.